fbpx

Névjegy:

operatív vezető, Autóipari Próbapálya Zala Kft.

Az autóipar hazai újrakezdésének lehettem részese, a szentgotthárdi autó és motorgyártás 1991-es indulásától. Az iparág több szakterületén szereztem tapasztalatot,  többek között a gyártás, minőségirányítás, projektmenedzsment, a lean termelési rendszerek, valamint a stratégiai vezetés területein, felsővezetőként.

Az Opel Hungary üzleti stratégiai vezetőjeként 2006-ban az EFQM az Európai Minőségi Díj pályázat egyik nyertese lettünk.

Tapasztalataimat vezetőként több hazai cégnél sikerült hasznosítanom, mint a BPW-Hungária Kft., vagy a Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft. Új kihívásként jelenleg az Autóipari Próbapálya Zala Kft. Operatív vezetőjeként részt veszek a kivitelezés irányításában.

Előadása:

 

A zalaegerszegi járműipari tesztpálya beszerzési tapasztalatai és projektmenedzsment kihívásai.

Egy hazai szinten páratlan projekt és annak kihívásai:

Benchmark megvalósítási idő – Kompromisszumok nélküli vevői fókusz –   Szigorú erőforrásgazdálkodás

A beszerzési spektrum, az „útépítési bazalttól az 5G mobil hálózatig” és az ebből fakadó követelmények

Sikeresen megvalósított szimultán tervezés és kivitelezés a gyakorlatban

Üzleti kiválóságra törekvés egy nem klasszikus ipari környezetben, a kezdetektől.

A zalaegerszegi tesztpályáról:

A legfontosabb projekt az önvezető járművek teljes körű vizsgálata. Ehhez olyan komplex tesztkörnyezet szükséges,  amely a ’hagyományos’ tesztpályákhoz képest sokkal nagyobb kihívás elé állítja a mérnököket.

A pálya mindemellett tartalmazza a hagyományos járművek teszteléséhez szükséges elemeket és kutatóbázisokat és laboratóriumokat. A zalaegerszegi pályán lehet a hagyománys és villanyautók technikai validációja.

Ez a világszínvonalú komplexum a jövő autóiparának megkerülhetetlen állomása lesz. Magyarország vezető iparága pedig az autóipar amely ezáltal új lendületbe kerül.

A tesztpálya 250 hektáros területen kerül létesítésre. Tartalmaz dinamikai felületet, ahol a nagysebességű járműteszteket lehet végrehajtani. Fékfelületen 700 méter gyorsító és 200 méter lassító szakaszt tartalmaz. A 2030 méter hosszú kezelhetőségi elemen a járművek stabilitásának vizsgálatára nyílik alkalom. A Belső úthálózaton a már említett autonóm azaz önvezető járművek számára készült és érdekessége, hogy teljesen megfelel a közúthálózat szabványainak a szimuláció érdekében. A nagy sebességű oválpálya geometriája úgy lett kialakítva, hogy kanyarodás nélkül is elérhető rajta a 200 Km / H sebesség.

A Smart City Zone pedig egy élő város szimulációja autós gyalogos bábúkkal parkolóhelyekkel , buszmegállókkal. Ez az egység európában is az egyik legöszetettebb ilyen jellegű komplexuma.

A zalagerszegi tesztpálya építése 2017-ben kezdődött el és 2020-ra készül el várhatóan teljes egészében.

JÖJJÖN EL A KÖVETKEZŐ RENDEZVÉNYRE!

Jöjjön el a Beszerzők Fóruma szervezésében tartandó Digitális forradalom a beszerzésben – rendezvényre.

(A beszerzési iparág jövője – sorozat)

Helyszín:

New York Palace Hotel – New York Kávéház

1073 Budapest, Erzsébet krt. 9.

Időpont:

2019.10.04. Péntek

A rendezvény időtartama:

9-12 óráig 

Regisztráció 8:30 -tól a helyszínen

Előadók:

Horváth Ferenc

A beszerzés és a költésmenedzsment informatikai támogatása

Bárány Zsolt

A beszerzés stratégiai szintre emelkedése a digitális világban

 Tolnai József

Kitől vegyem? – A beszállítói értékelés szerepe a beszerzési döntésekben

 

2e10c7

Tovább az eszköztárra